HTML

Non vincere sed vastare venimus...

Egy kommunikációs szakember gondolatai olyan kommunikációs esetekről, ahol a cél/eredmény egyértelműen nem a győzelem volt, hanem a pusztítás... Pedig olyan könnyen lehetett volna...

Friss topikok

De mire való egy mobilalkalmazás?

2014.11.07. 18:08 :: fpj

A non-profit szféráról írnék, ahol biztos nem áll rendelkezésre milliós összeg a fejlesztésre. Marad az ötletesség, a kreativitás, az innováció. Melyekhez azonban alapvetően fontos tudni, hogy mit is akarunk csinálni. Mire való tehát egy mobilalkalmazás? Mint a nevéből is adódik, egy eszköz, ami a mobiltelefonunkon elérhető. Eszköz, alkalmazás, azaz valamit csinál, valamire jó, és szerencsés esetben valami mást, mint a többi eszközünk. Na ezt a szempontot hagyják figyelmen kívül a legtöbben. Szinte mindenki. 

De térjünk előbb vissza oda, hogy nincs rá pénz. Mi marad hát? A saját fejlesztés, és az "ingyenes" vagy minimál előfizetői díjas "dobozos termék". Az utóbbiak alsó kategóriájában - a megfizethető szegmensben - tulajdonképpen azok a funkciók vannak, amelyek valójában nem mobilalkalmazást adnak, hanem egy lebutított mobilverziót a honlapunkból vagy Facebook profilunkból. Sajnos ez többnyire ki is elégíti az érdeklődők többségét, akiknek legtöbbször csak az számít, hogy legyen egy mobilalkalmazása a szervezetnek, mert az olyan trendi. 

Ez a jelenség nyilván a legtöbbször a rossz vezetői struktúra következménye, amit azonban nem hagyhatunk figyelmen kívül, lévén ez a mai magyar realitás. A non-profit szervezetek többségénél nincs pénz, és nincs igény sem. A szerencsésebbeknél felmerül az igény, de valós háttér nélkül. Csak alig egy százaléknál párosul a pénztelenség és az igény, a kreatív és szakmai alapú megvalósítással. 

Mit jelent ez a gyakorlatban, kommunikációs csatornák esetében? Nos azt, hogy induljunk ki abból, honlapja legalább már van a szervezetnek. Olyan amilyen, de van. A legtöbben akik ezen túlmennek, megjelennek még a Facebookon is, "mert az már kötelező." Sajnos egyéb motiváció hijján ez a csatorna megmarad a honlap hírek CTRL+C CTRL+V állomásának. A legújabb (valójában azért már néhány éve itt van a nyakunkon) a mobil elérhetőség. Ennek egyik alapvető formája, hogy a honlapunknak van mobilverziója, vagy ami még jobb, reszponzív dizájnnal készült, azaz alapból alkalmazkodik bármilyen méretű kijelzőhöz. 

És akkor jön a mobilalkalmazás, ami most olyan felkapott és modern, de nem igazán tudjuk/értjük mire való, de kell. És akkor a klasszikus hibák, amelyeket egyébként a fent említett "dobozos termékek" is erősítenek.
A mobilalkalmazás 

A., a honlap tulajdonképpeni lebutított mobilverziója,

B., a Facebook profilunk CTRL+C CTRL+V állomása.

És ennyi. 

Mit tévesztettünk tehát szem elől? Azt, hogy a mobilalkalmazás valami más. Egy alkalmazás, azaz egy eszköz, ami a mobilunkon elérhető. A feladat tehát megvalósítás előtt egy komoly kérdéssel szembesít minket: szervezetünk profiljába milyen eszköz, milyen alkalmazás illik? Mit nyújthatok én szervezetként az irántam/tevékenységem iránt éreklődőknek amit a mobiltelefonjukon keresztül tudnak/akarnak/érdemes igénybe venni? És ami nem azonos a honlapom tartalmával?

A válasz tulajdonképpen nem is olyan bonyolult, feltéve, hogy rendelkezünk minimális kreativitással, képzelőerővel.

Egy állatvédő szervezet például lehetővé teheti egy mobilalkalmazással, hogy egy kattintással jelezzük felé egy bajba jutott vagy durván tartott állat helyzetét. Egy fotó a mobillal, az alkalmazás mellé rendeli a GPS koordinátákat, rövid szöveget írhatunk mellé, és a jelentés a szervezet központjába vagy regionális irodájába be is fut. Ugyanitt leírás arról, mit is ír elő a törvény pontosan az állatok tartásáról, vagy épp arról, hogy ki, milyen esetben, hol értesíthető ha ilyet lát az ember. Nyilván nem kell kilépni az alkalmazásból, ha rögtön fel is hívnánk adott hatóságot vagy szervezetet. 

Egy munkavállalói érdekképviselet sem a honlapját másolja szerencsés esetben, hanem valami pluszt nyújt, ami nem árt, ha mindig ott van a zsebünkben. Praktikusan itt egy munkajogi kisokos jöhet szóba, amely gyors és pontos - de közérthető válaszokat ad a leggyakoribb munkajogi kérdésekre. A főnök most szólt, hogy ma tovább kell melóznom 3 órával? Megteheti ezt? Mik a túlóra szabályai? Hopp, itt ez a mobil alkalmazás, ebben ott a válasz! Ha pedig olyan súlyos a helyzet, hogy helyben és egyedül nem orvosolható, térképes kereső segítségével megtalálom a legközelebbi szakszervezeti irodát, akiket akár fel is hívhatok rögtön!

Hát, sajnos körbenézve elég szomorú a magyarországi helyzet, és az sem javít sokat a hangulaton, hogy Európa szerte sem sokkal jobbak a mobilalkalmazások. De azért van remény, hiszen legalább van hova fejlődni! :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rootor.liga

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: közösségi média mobilalkalmazás mobil app non-profit

A bejegyzés trackback címe:

https://accordingtome.blog.hu/api/trackback/id/tr346844195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása