HTML

Non vincere sed vastare venimus...

Egy kommunikációs szakember gondolatai olyan kommunikációs esetekről, ahol a cél/eredmény egyértelműen nem a győzelem volt, hanem a pusztítás... Pedig olyan könnyen lehetett volna...

Friss topikok

Se tartalom, se forma. Avagy hogyan ne prezentáljunk...

2015.05.04. 17:59 :: fpj

Elon Musk legutóbbi nagy bejelentéséről a következő címmel jelent meg írás: Minden idők legjobb technológiai prezentációja. Hát, ha ez a legjobb prezentáció, akkor mondjuk holnaptól az MTVA-tól tanulja a BBC a szakmaiságot... 

Nem szeretnék túl sok energiát fordítani a dologra, egyszerűen nem ér annyit, de azért muszáj erre a felvetésre legalább röviden reagálnom. 

Tartalom

Ahogyan azt tőlem a témában jártasabb szakemberek is megjegyezték, a Tesla semmi forradalmit nem jelentett be, pusztán "összehegesztett" egy nagy adag eddig is kereskedelmi forgalomban elérhető akkumulátort, és szépen becsomagolta. A teljesítménye ettől nem változott, csak jobban eladható lett a külseje miatt. 

Továbbá elegánsan elkerülte a legizgalmasabb témát a bejelentés során, ti. hogy körülbelül 10 évet bírnak ezek az akkuk, aztán selejt. Természetesen tele vannak mérgező anyagokkal, nehézfémekkel. Ezzel több probléma is van:

  • Egyrészt ki kell bányászni őket, majd szállítani a világ egyik végéből a másikba, majd vissza. (not clean energy!)
  • Másrészt hulladékként roppant veszélyes. (not clean energy!)
  • Harmadrészt 10 év alatt éppen megtérül valószínűleg, amikor is újat kell venni, így jó esetben is nullán van a felhasználó. (not cheap energy!)

Forma

Semmi személyeskedés, tisztán szakmai szempontok. Ez az ember dadog, megakad, kifejezetten rossz előadó. Továbbá szép az a nagy kijelző a háttérben, de az idő 80%-ban totál irreleváns dolgokat vetítenek ki rá. Ami meg fontos volna, az pont kimarad. 

Elon Musk nagy formátumú üzletember, kétségkívül. De prezentálni nem tud. Mondjuk úgy, ahogy Steve Jobs tudott. Márpedig jelenlegi termékének sikerkulcsa a marketing. Merthogy semmi forradalmi - még csak újdonság - sincs benne. (Itt is él mondjuk az iPhone párhuzam) Csak a "doboza". Így hát tanácsos lett volna vagy jobban felkészülni erre a prezentációra, vagy átadni valakinek a lehetőséget...

Plusz készülni az első részben feltett kínos kérdésekre válaszokkal, amelyek ebből a videóból most nyilván kimaradtak...

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing prezentáció környezetvédelem energia Tesla

A bejegyzés trackback címe:

https://accordingtome.blog.hu/api/trackback/id/tr877663876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása