HTML

Non vincere sed vastare venimus...

Egy kommunikációs szakember gondolatai olyan kommunikációs esetekről, ahol a cél/eredmény egyértelműen nem a győzelem volt, hanem a pusztítás... Pedig olyan könnyen lehetett volna...

Friss topikok

Globális brand web 2 nélkül?

2014.08.24. 18:56 :: fpj

Ahol annyi pénz van, mint a Forma 1-ben, ami ekkora globális üzlet, és ahol milliárdok mennek el csak kommunikációra, az ember azt gondolná, hogy öröm a kommunikációval foglalkozni. Aztán persze kiderül, hogy a pénz nem minden, sőt. A legfontosabb a vezetői támogatás, ami nélkül a legjobb kommunikátor is kardjába dől. Figyelem, állatorvosi ló következik! 

Vijay Mallya, az egyik milliárdos F1 csapat tulaj már a nyilvánosság előtt támadja Bernie Ecclestone-t, az F1 urát, amiért az egyszerűen nem hajlandó foglalkozni a közösségi médiával. Sőt, nem hogy nem hajlandó foglalkozi vele, de egyenesen nem engedi, hogy az F1-nek saját hivatalos Twitter, Youtube, Facebook, stb. fiókja legyen. Rövid és tömör "szakértői" véleménye szerint ugyanis ezek szalmalángok, nem érdemes hát velük foglalkozni. 

Az ügy azért is érdekes, mert ezeknek a csatornáknak a működtetése - ráadásul egy ilyen globálisan bevezetett és ismert márka esetében - szinte nulla büdzséből megoldható lenne, pláne a jelenlegi kommunikációs költségvetés méreteihez viszonyítva. 

A százmilliók által évek óta használt kommunikációs csatornák parlagon hagyása több mint hiba. Még ha a vezető személyesen nem is hisz benne, a számok nem hazudnak. Fontos, hogy a szakmai kérdéseket a szakértők döntsék el, nem pedig a stratégiáért felelős vezető. Nem lehet elégszer elmondani, hogy a kommunikáció a menedzsment része, nem pedig egyszerű végrehajtó (rosszabb esetben megmagyarázó) feladatkör. A leghatékonyabb kommunikációs csatornák használatát nem határozhatják meg olyanok, akiknek nem ez a szakterületük, és amikor ezt a vezető már nem veszi észre, akkor már nem alkalmas a stratégia meghatározására, így a vezetésre sem. Ja kérem, a piacon farkastörvények uralkodnak, az F1 bevételei és népszerűsége pedig egyre csökken...

2 komment

Címkék: közösségi média worst practice F1 nem kommunikálás

A bejegyzés trackback címe:

https://accordingtome.blog.hu/api/trackback/id/tr986631663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhes_ló 2014.08.25. 18:42:17

Az F1 népszerűségvesztése nem az internetes médiahasználatának mulasztásaiból adódik, hanem abból, hogy egy korrupt csaló vezeti a cirkuszt, aminek ráadásul a szabályait úgy hajlítják, ahogy épp neki és bűntársainak tetszik.

Ettől vált hiteltelenné és érdektelenné sokak számára, nem attól, hogy nincs jelen zuckerbergék felületein.

fpj · http://accordingtome.blog.hu/ 2014.08.29. 12:10:23

Senki sem állította az ok-okozati összefüggést. Ugyanakkor a web 2-es eszközök használata, megfelelő használata igazoltan növeli a népszerűséget és az érdeklődést. Ez az F1 üzletnek minimális kiadás lenne és biztos haszon, egy olyan helyzetben, amikor amúgy csökken az érdeklődés irányába.
süti beállítások módosítása