Vészfékezett, sikeresen elkerülte a tragédiát, majd nem tudni mi történt, de a villamosvezető kiszállt fülkéjéből és lekevert egy pofont a frissen a halál torkából megmenekült gyalogosnak. A gyalogosról később kiderült, várandós. A sofőrről meg, hogy kirúgták. A nép aláírásgyűjtésbe kezdett a villamosvezetőért...
Erről az esetről nem akartam írni, mert annyira pofonegyszerű. De látom, ezt a BKK vagy BKV vagy akárhogy hívják kommunikációs gurui nem értik. Szóval csak nagyon röviden.
Sajnos már sosem fog kiderülni, mi történt a sikeres vészfékezés és a lekevert pofon között. Bár biztos voltak szemtanúk. Ami biztos, hogy a BKV megint elkapkodta, és hogy az emberek igazságérzete azért néha még mindig a helyén van.
Az is biztos persze, hogy egy rendes társadalomban senki nem pofozgathat senkit, csak úgy, vagy nevelő szándékkal, esetleg hirtelen felindulásból. A szóban forgó pofon valószínűleg egyébként az ún. makarenkói pofon kategóriájába esik, de főhősünk nem volt sem nevelő, sem Makarenko.
A történtek megosztották a társadalmat, és a reggeli rádióműsoroktól kezdve a blogokig mindenhol erről volt szó. Nesze neked rossz reklám. Ez még pont hiányzott a BKV amúgy sem makulátlan hírnevének...
Mi lett volna a jó döntés? Hát ennél egyszerűbb nincs is. A BKV sietve bejelenti, hogy az eset részletes kivizsgálásáig felfüggeszti a villamosvezetőt (nem kirúgja), a felpofozott nőt pedig - amennyiben kiderül, hogy valóban a sínre lépett, feljelenti közlekedési szabálysértésért. A kedélyek pár napa alatt lecsillapodnak, addig is a BKV tök jó fejként bemutathatna számítógépes animációt a helyzetről (na nem a pofonról), és kampányba kezdhetne az óvatos közlekedésért. Íme, és így lesz a rossz hírből jó reklám.
Aztán ha eltelt egy hónap, már senkit nem fog érdekelni, hogy mi lett a nővel és mi lett a sofőrrel. Kommunikációs probléma megoldva.