HTML

Non vincere sed vastare venimus...

Egy kommunikációs szakember gondolatai olyan kommunikációs esetekről, ahol a cél/eredmény egyértelműen nem a győzelem volt, hanem a pusztítás... Pedig olyan könnyen lehetett volna...

Friss topikok

Amikor a krízis előnnyé változhat. De nem változott.

2012.04.05. 11:55 :: fpj

Becsődölt a lapterjesztés Budapesten. Egyszercsak több alvállalkozó úgy döntött, hogy ők kiszállnak. Ennek jogi részéről most ne beszéljünk. Maradjunk annyiban, hogy a napilapok a fővárosban nem érkeztek meg a háztartásokba. Na és kihasználta bármelyik napilap is ezt a hirtelen keletkezett információ-vákuumot a piacon? Nem.

Pedig annyi lett volna a dolga az egy okos napilap kiadónak, hogy bármilyen költség árán, ha kell Hajtás Pajtásokkal, de házhoz viszi az újságot. Csak egy vagy két hétig, amíg helyre áll a rendes terjesztés.

Miért? És hol jön vissza ez az eszement terjesztési költség?

1., Hát azért, mert rendes előfizetőt nem érdekli, hogy kinek a hibájából nem kapta meg az újságot. Azt tudja, hogy a Népszava, vagy a Magyar Nemzet nem érkezett meg hozzá, pedig fizetett érte. Állandó előfizetőként azért nem tudja, hogy más újságok sem érkeztek meg, mert épp abból a napilapból tudná meg ezt az infót, amelyik ugye nem érkezett meg hozzá.

2., Rendes balos vagy jobbos újságolvasó számára egy kellemetlenebb van annál, hogy mondjuk a másik oldal napilapját kell olvasnia. Az, ha semmit nem tud olvasni. Azért is rendes előfizető, mert kell neki az újság. Életformája része. Kell a reggeli kávé és kaki mellé.

3., Adott tehát egyrészről például a Népszava piac a Népszabadságnak, a Magyar Hírlap piac a Magyar Nemzetnek, de ugyanígy adott mindegyiknek a teljes fővárosi piac. Kánaán köszöntött be a hírlap piacon: bármilyen napilapot el lehet sózni bárkinek, mert az információéhség kényszerűvé tette az embereket.

Mi lett volna a legjobb megoldás? Kedves marketinges kollégák a nagy kiadóknál, alapfokú lecke következik. Ha valami nem várt esemény miatt átmenetileg kiesik a versenytárs, akkor ezt az időablakot minden eszközzel ki kell használni. Jelen esetben: megtízszerezni a nyomtatott példányszámot, és diákmunkában kiszórni ingyen minden panel- és bérház postaládáiba, valamint az összes nagyobb kereszteződésben ingyen osztani a napi sajtóra kiéhezett népnek.
Mert mi van, ha rászoknak? Miután drasztikusan csökkennek az eladott példányszámok, minden új előfizető aranyat ér. És ugye nem kell idéznem a régi igazságot: You have to spend some money to earn some money...

Zárókritika: a valóságban mi volt a kiadók reakciója?

1., Más a hibás.
2., Mi nem tehetünk róla.
3., Sajnáljuk.
4., Már szinte helyre is állt a rend. (mondták ezt lassan két hete, de sok helyre a mai napig nem jutnak el a lapok)
5., Kárpótlásul egy hónapig ingyen kapják Megkapják visszamenőlegesen a kimaradt példányokat. (egy napilapnál!)
6., Más a hibás.
7., Hát, ez van.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://accordingtome.blog.hu/api/trackback/id/tr354365201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása