HTML

Non vincere sed vastare venimus...

Egy kommunikációs szakember gondolatai olyan kommunikációs esetekről, ahol a cél/eredmény egyértelműen nem a győzelem volt, hanem a pusztítás... Pedig olyan könnyen lehetett volna...

Friss topikok

Hugo Boss nem szeretni Kalocsai

2011.11.26. 14:50 :: fpj

Újabb kiváló példát hozott az élet arra, hogyan NE kommunikáljunk. Ezúttal ráadásul egy olyan multinacionális, nagy múltú cégtől, amelytől igazán nem vártuk, hogy ennyire amatőrök. A Hugo Boss F1 pilótákra varrt ruháira kiírt pályázaton ugyanis nyert a magyar tervezésű kalocsai minta. A cég székhelyét is adó németországi minta viszont nagyon hátul kullogott. A cég megoldása (figyelem, állatorvosi ló következik!): azt mondjuk ez biztos csak csalás eredménye lehet, szóval sorsolunk és a német ruha nyert. Pont.

Aztán az internetes közösség zúgolódásának köszönhetően (no meg a fél kilométernyire kilógó lólábat tovább nem eltagadva) jött a válságkommunikáció. Ja nem, az még váratott magára. Hisz nem sürgős. A versenyt hirdető hivatalos honlapon napokig!! nem volt érdemi infó. Majd az jelent meg, hogy a versenyt lenullázzák és 3 napig újraindítják. Hétfőtől. Keddtől. Keddtől, de csak délutántól. Szerdától. Újraindult. Ja, és a német ruha a sorsoláson ugye mindenképpen nyert, szóval az tuti kint lesz a futamon, és a tervezője is. A valós versenyben felülkerekedő minta tervezője az eredeti játékszabályokkal ellentétben nem utazhat ki a futamra.

Eddig is nagyon gáz volt, de az élet 19-re lapot húzott és vitte a bankot. A magyar dizájn magasan verte ezúttal is a versenyt. Pedig itt már nagyon odafigyeltek az informatikusok, hogy ne lehessen csalni. 

És a kommunikáció? Nos, az lényegében elmaradt. Végül Jenson Button viselte a kalocsai mintás ruhát, Hamilton pedig a német ruhát. Bocsánatkérés, utókommunikáció nincs. Felejteni próbálás az van.

Csakhogy a szőnyeg alá söprés ilyen esetekben nemhogy nem működik, de a lehető legrosszabb taktika.

A helyes megoldás először is az, hogy akkor hirdetek világraszóló online versenyt, ha tudom biztosítani a csalásmentes környezetet. Ha kreatívék ennek ellenére minden szabályt betartva legyűrik a rendszert, az a rendszertervező hibája, és nem csalás.

Ha a balhé kiverése után ráadásul kiderül, hogy akik nyertek, nem is csaltak, hanem tényleg ennyire tetszett a dizájn a népnek, akkor sűrűn és őszinte arccal (tükör előtt gyakorlás ajánlott!) elnézést kérek és mindent megteszek, hogy a már jóelőre meghurcolt nyertes feledje bánatát, és végül csak jót mondjon a versenyt kiíró szervezetről.

Harmadjára pedig a válságkommunikáció lényege az azonnali reagálás, nem pedig a "majd lesz valami".

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://accordingtome.blog.hu/api/trackback/id/tr373451034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása